Employee Net Promotor Scoren beregnes ved at tage promotors i % og trække detractors i % fra. Resultatet kan variere mellem -100 og 100.

Vil I være blandt de bedste, så skal jeres ENPS ligge mellem 60-75.

Der er dog stor variation fra branche til branche og virksomheder imellem. Og det er vigtigt at fokusere på udviklingen i scoren over en periode.

VILLE DU ANBEFALE DIN ORGANISATION SOM ARBEJDSPLADS TIL ANDRE?

Hvor tit spørger du egentlig dine medarbejdere om det? Der er rift om de gode medarbejdere, og derfor er det vigtigere end nogensinde, at fastholde og tiltrække de rigtige medarbejdere. Loyale medarbejdere, der til enhver tid vil anbefale din virksomhed til andre, er medarbejdere som er engagerede, som kærer sig om din organisation og bliver længere.

Ét effektfuldt spørgsmål!

Employee Net Promoter Score – også kaldt ENPS,  kan fortælle os om hvor stærk medarbejderloyaliteten er. Medarbejderloyaliteten har indflydelse på virksomhedens fremtidige personaleomsætning, sygefravær, vækst og bundlinjeresultat.

Styrken ved et ENPS spørgsmålet er, at det er udformet proaktivt. Når vi bliver spurgt om, hvor sandsynligt det er, at vi ville anbefale organisationen som arbejdsplads til andre, er vi nødt til – bevidst eller ubevidst at reflektere over hvorfor vi rent faktisk anbefaler eller hvad der skulle til hvis vi skulle anbefale.

ENPS er en international anerkendt score, så du har mulighed for at få et solidt benchmark.

Løbende check-in hos dine medarbejdere skaber engagement

Spørg løbende, oftere og brug de digitale muligheder der ligger i moderne målingsplatforme. Det skaber faktisk engagement. Medarbejderne er mere digitale end virksomhederne, og vandt til at give feedback på deres oplevelse, lige fra køb på nettet, besøg på restauranter, m.m.

Ifølge Deloitte’s Global Human Capital Trends scorer 85% af ledere medarbejderengagement som topprioritet. Den fokus fortsætter. Og lytter man til fremtidsforskerne, er involverende og dialogisk kommunikation fremtiden.